Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.07.2011 08:56 - Италианска афера
Автор: ddiaries Категория: Лични дневници   
Прочетен: 13416 Коментари: 44 Гласове:
22

Последна промяна: 07.08.2016 23:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
--------"I would like to have an espresso and some snack, please", казвам ентусиазирано, след като съм дочакала реда си на опашката.

-------"Come?",старият италианец срещу мен ме гледа непанимаещо.

-------"Espresso. ONE", показвам показалец и почти извиквам една от най- известните италиански думи.

-------"A si, si! American espresso?",.......................?!@!??..... (вие чували ли сте за такова??????????)

------"Espresso!!! Normal", упорито търся някакъв интернационален език, който навсякъде да го разбират.
Получавам си кафето.
Но нищо за ядене.
Оф!
-------" And a snack....croissant?", правя движения с ръката към устата.
Той ококорва очи.
.....
Усещам, се в лека безизходица.
...........
( и сега- запомнете тази дума!)  "Манджаре!", показвам му с пръст кроасаните зад него.Чувствам се като пълен идиот, всички на опашката ме гледат.
------" Ааа mi scusi, signora! Si Si, prego, prego!!
Най- накрая!
След 10 минути прекарани в поръчване на кафе и кроасан, аз сядам за да убия още малко време в четене на досадната книга, която съм си взела.
Следващият път ще помисля, преди да избера да се прекачвам в Рим!
Обичам Италия, но тук всички са луди!
Те не разбират чужденците, независимо дали им говориш за космонавтика или кроасани. И на никой не му пука дали работи на нещо такова като летище, примерно.Говорят ти упорито на иначе красивия си роден език, ръкомахат и правят жестове през цялото време- ти се сещай!
..................А може би е добре аз да науча италиански????..Хм,сигурно трябваше да си дам зор, докато все още ходех с онзи гъз Фредерико! Жалко, че той излезе простак.Уби ми желанието да се образовам.Май само се бях научила да псувам на италиански.За кратко.Нали не съм злопаметна.
Както и да е.
Та, успявам аз да се кача на следващия полет, пристигам на желаното място и се почва холидей- ама както си трябва!
Още на втория ден осъмнах в един бар.
Mузиката беше ок.
Карах го предимно на коктейли.
Когато в леко опиянение реших, че е време за сън, вече бе светло и с компанията дружно взехме решение да се полюбуваме на морската гледка, вървейки по една крайбрежна алея, преди да се приберем.
Вървя си аз.
Изгрев.
Лек бриз.
Животът е хубав.
Изведнъж пред погеда ми, с телата на познатите ми, се смесва фигура, залитаща от единия до другия край на трoтоара.
Висок, симпатичен млад мъж.
Тъмен.
Бяла тениска.....с едно огромно леке върху нея.
Спира погледа си на мен.
-------"Ю арееее веериИ бютифуул", прави опит да наклони посоката си на движение в моята траектория.
Става ми лошо. Знам, че когато чужденец каже "Ю арЕ " едикакво си- той е италианец.
Викам му- "Тенк ю".
Продължавам си.
Неизбежно- почва някакъв брътвеж на италиански.
Казвам му, че не разбирам.
Не ми се занимава.
В следващите 15 мин. той обаче е изключително настоятелен и държи да разбере годините ми  и как ми е името.
Реших да бъда Клаудия, на 22.
Младия господин 5 пъти ми повтори, че се казва Фабио и бил на 20.
Заек.
Разделих се с него на един разклон с надеждата, че никога повече няма да го видя.

Само след 2 дена обаче, успях да му се натреса в препълнена дискотека веднъж, за да може бягайки от него (защото той веднага ме позна- странно) да го срещна няколко часа по- късно, в друга.
Такова нещо е съдбата.
Разбира се, накрая нямаше къде да ходя и изпих едно уиски с Фабио.Не, че беше лошо момчето, но така и не запомни как се казвам.Просто си беше бомбок еври найт.За това, прецених, че няма да сбъркам, ако му оставя последното си поръчано питие да го допие той и се прибера малко по- рано от 6.00 сутринта в покоите си.


Голям смях, голяма забава и една огромна тава спомени- това си донесох от отпуската с мен. .....и с този постинг освен весели, лежерни и слънчеви дни- друго не искам да ви пожелая.





                                     image



Гласувай:
22



1. sunn - EEEE. . . ! :))), , Просто си беше б...
19.07.2011 10:58
EEEE ... ! :)))
,, Просто си беше бомбок еври найт. ''
А тавата със спомени ще те храни дълго време и за напред ... !:)
И на теб много усмивки и слънчево настроение ddiaries ! :)))
цитирай
2. ddiaries - ей съниии:)
19.07.2011 11:28
ооо аз съм така заредена с добро настроение, че мога щедро да раздавам такова до безкрай!
Поне за момента е така!

Поздрави Сън:)
цитирай
3. sherif - ddiaries,
19.07.2011 13:11
знаех си, че пак някой левент се е навъртал около теб. Карай, ние сме хора на свободната любов. И си вярваме, че всеки е единствен за другия. На това слънчево време за какво друго да мислиш, ако не за приятни преживявания с хубави хора.
цитирай
4. ddiaries - sherif
19.07.2011 13:47
Той нищо не ми направи!
Иначе щях да се развикам за помощ...
И ти щеше да долетиш от Гърция- за да ме понесеш в обятията си към облаците!
:)
цитирай
5. sherif - Той нищо не ми направи! Иначе щях ...
19.07.2011 13:56
ddiaries написа:
Той нищо не ми направи!
Иначе щях да се развикам за помощ...
И ти щеше да долетиш от Гърция- за да ме понесеш в обятията си към облаците!
:)

Винаги можеш да разчиташ на мен. Не само от Гърция, а ако трябва от другия край на света ще долетя. Специално за теб!
цитирай
6. toxic - Хубава ваканция, ddiaries! :)
19.07.2011 14:14
когато чужденец каже "Ю арЕ " едикакво си- той е италианец - -неее не си права, може и българин да се окаже насред Венеция :))
Все се чудя в тези техни кръчми дали толкова не те разбират или се правят? Защото като дойде ред на сметката езиковата бариера изчезва безследно :))
цитирай
7. анонимен - В Италия, колкото и да е страно и и...
19.07.2011 14:16
В Италия ,колкото и да е страно и италианския не е много разпространен език.Ползват се местните селяндурски диалекти .Единствено в Тоскана се говори на италиански
А за хингилийски ,аз за 4 год в Италия познавам само 2 души можеше да кажат нещо смислено на английски .
цитирай
8. ddiaries - toxic
19.07.2011 14:35
хехе Тюююю ЮЮЮ арЕ... добави и "мъ'" :) дааа може и да е българин насред Винъса. Зависи от произношението винаги!
И на мен ми се струва, че се правят, да ти кажа!
цитирай
9. ddiaries - В Италия, колкото и да е страно и и...
19.07.2011 14:36
анонимен написа:
В Италия ,колкото и да е страно и италианския не е много разпространен език.Ползват се местните селяндурски диалекти .Единствено в Тоскана се говори на италиански
А за хингилийски ,аз за 4 год в Италия познавам само 2 души можеше да кажат нещо смислено на английски .


Такива са- мързи ги да учат езици, но страната им е разкошна!
цитирай
10. tutankhamon661 - ddiaries
19.07.2011 18:12
Понякога срещаш и онзи, когото не желаеш.
Но пък може да е за добро.
цитирай
11. ddiaries - да !!
19.07.2011 18:14
беше много весело, когато налитaх на него постоянно и го срещах няколко пъти.
Много се смях!:)
цитирай
12. babaelenica - Е-е-е-е-е, ама много бързо приключи отпуската :)))
19.07.2011 21:14
Все се надявах да забучиш три-четири скалпа, а ти само за Фабио ли ще разказваш?
:)))
цитирай
13. ddiaries - охоо Елии
19.07.2011 21:28
още колко има за разправянеееее:)))
Но ме е срам тука сега някои неща да ги споделям..
цитирай
14. kite333 - Еее миличка Ди,
20.07.2011 08:47
първо добре дошла !
Второ откога си толкова срамежлива,оня коментар още си стои значи впрягай писалката (пръстчетата) и пиши :)
Ние какви работи знаем ехеее ... нищо няма да ни учуди :))
цитирай
15. анонимен - здрасти, аз съм този който ти каза, ...
20.07.2011 09:11
здрасти, аз съм този който ти каза, че банският ти е стар модел, говоря за розовия..))
когато имам време, ще ти напиша, как да си поръчваш на италиянски най елементарните неща, защото това кафе американо е пълна помия, а явно ти си искала дълго еспресо....защото там кафето е максимум един пръст в чашката, нали?:)
дори съм виждал случаи които са ме разсмивали, примерно българин прави скандал, че са го излъгали и са му сипали по малко кафе за парите:)))))) паднах от смях, сериозно.
другия път кажи- УН еспресо или кафе ( без значение, ще те разберат ) лунго и ще ти го пуснат по дълго:))) а ако искаш сансвич, казваяш УН ( не уно :) панино ( панино е сандвич ) фокачела или какъвто си избереш, там пише всеки панино, как се казва:)) на мен фокачелата най ми харесваше:))
лек ден!
цитирай
16. melina26 - Добре си прекарала.
20.07.2011 09:13
Мисля скоро и аз да го направя, че смяната на обстановката винаги се отразява много добре.
цитирай
17. анонимен - здрасти, аз съм този който ти каза, ...
20.07.2011 09:18
анонимен написа:
здрасти, аз съм този който ти каза, че банският ти е стар модел, говоря за розовия..))
когато имам време, ще ти напиша, как да си поръчваш на италиянски най елементарните неща, защото това кафе американо е пълна помия, а явно ти си искала дълго еспресо....защото там кафето е максимум един пръст в чашката, нали?:)
дори съм виждал случаи които са ме разсмивали, примерно българин прави скандал, че са го излъгали и са му сипали по малко кафе за парите:)))))) паднах от смях, сериозно.
другия път кажи- УН еспресо или кафе ( без значение, ще те разберат ) лунго и ще ти го пуснат по дълго:))) а ако искаш сансвич, казваяш УН ( не уно :) панино ( панино е сандвич ) фокачела или какъвто си избереш, там пише всеки панино, как се казва:)) на мен фокачелата най ми харесваше:))
лек ден!



пп. и италиянците или повечето от тях, не знаят думичка на английски или се правят, че не знаят, особено когато им заговори някой чужденец....много са проклети в това отношение, не знам защо...:)) имам предвид, че си падат малко расисти макар, че винаги ти се усмихват, когато им заговориш на друг език, се правят, че не те разбират макар и да те разбират,....)
айде чао.
цитирай
18. анонимен - Я ми кажи къде е този бар, където р...
20.07.2011 09:28
Я ми кажи къде е този бар, където работи до рано сутринта в италия, защото аз не вярвам, до светло не работят и публичните домове дори така, че за това което си написала, че докато се усетите и станало светло, не вярвам:)) не съм злонамерен, но ако ми кажеш къдее това място, ще съм ти благодарен, поне да знам къде мога да си празнувам до сутринта...защото точно когато започвам така да се каже, когато ми става вече готино идват и ми казват, че затварят, а това е към 3 часа и след това се налага да ходя в някой публичен дом, за да си довърша купона:))
цитирай
19. анонимен - Знам че няма да ми се запази комен...
20.07.2011 09:36
Знам че няма да ми се запази коментарчето..ама да се облекча и тука...
Абе "ун кафе лунго"..яла батко те черпавам с ун шут в муцуната..лунгур...
Голям италианец се извъди.......
цитирай
20. ddiaries - Kite
20.07.2011 09:46
kite333 написа:
първо добре дошла !
Второ откога си толкова срамежлива,оня коментар още си стои значи впрягай писалката (пръстчетата) и пиши :)
Ние какви работи знаем ехеее ... нищо няма да ни учуди :))


Благодаря!:)
Хм... трябва да се понадъхам... ще го измисля как да го напиша:)
:*
цитирай
21. ddiaries - здрасти, аз съм този който ти каза, ...
20.07.2011 09:47
анонимен написа:
здрасти, аз съм този който ти каза, че банският ти е стар модел, говоря за розовия..))
когато имам време, ще ти напиша, как да си поръчваш на италиянски най елементарните неща, защото това кафе американо е пълна помия, а явно ти си искала дълго еспресо....защото там кафето е максимум един пръст в чашката, нали?:)
дори съм виждал случаи които са ме разсмивали, примерно българин прави скандал, че са го излъгали и са му сипали по малко кафе за парите:)))))) паднах от смях, сериозно.
другия път кажи- УН еспресо или кафе ( без значение, ще те разберат ) лунго и ще ти го пуснат по дълго:))) а ако искаш сансвич, казваяш УН ( не уно :) панино ( панино е сандвич ) фокачела или какъвто си избереш, там пише всеки панино, как се казва:)) на мен фокачелата най ми харесваше:))
лек ден!



Ти винаги ме засипваш с интересна и полезна информация!:)
Разбираш от мода, пътуваш до Италия, оправяш се с поръчките...Интересна работа:)
Благодаря ти, че следиш блога ми
Поздрави!
цитирай
22. ddiaries - Мисля скоро и аз да го направя, че ...
20.07.2011 09:49
melina26 написа:
Мисля скоро и аз да го направя, че смяната на обстановката винаги се отразява много добре.


Да, хайде стягай куфарите! Разнообразието винаги идва като свеж полъх в скучното ни ежедневие!
цитирай
23. ddiaries - Я ми кажи къде е този бар, където р...
20.07.2011 09:50
анонимен написа:
Я ми кажи къде е този бар, където работи до рано сутринта в италия, защото аз не вярвам, до светло не работят и публичните домове дори така, че за това което си написала, че докато се усетите и станало светло, не вярвам:)) не съм злонамерен, но ако ми кажеш къдее това място, ще съм ти благодарен, поне да знам къде мога да си празнувам до сутринта...защото точно когато започвам така да се каже, когато ми става вече готино идват и ми казват, че затварят, а това е към 3 часа и след това се налага да ходя в някой публичен дом, за да си довърша купона:))




Ако си прочел/а внимателно постинга ще разбереш, че аз в Италия съм се ПРЕКАЧВАЛА за някъде другаде.
цитирай
24. анонимен - Знам че няма да ми се запази комен...
20.07.2011 10:32
анонимен написа:
Знам че няма да ми се запази коментарчето..ама да се облекча и тука...
Абе "ун кафе лунго"..яла батко те черпавам с ун шут в муцуната..лунгур...
Голям италианец се извъди.......


ти наистина си много тъпо парче!!!
ако искаш да ти дам адреса ми и да ме черпиш, а?
цитирай
25. анонимен - здрасти, аз съм този който ти каза, ...
20.07.2011 10:42
ddiaries написа:
анонимен написа:
здрасти, аз съм този който ти каза, че банският ти е стар модел, говоря за розовия..))
когато имам време, ще ти напиша, как да си поръчваш на италиянски най елементарните неща, защото това кафе американо е пълна помия, а явно ти си искала дълго еспресо....защото там кафето е максимум един пръст в чашката, нали?:)
дори съм виждал случаи които са ме разсмивали, примерно българин прави скандал, че са го излъгали и са му сипали по малко кафе за парите:)))))) паднах от смях, сериозно.
другия път кажи- УН еспресо или кафе ( без значение, ще те разберат ) лунго и ще ти го пуснат по дълго:))) а ако искаш сансвич, казваяш УН ( не уно :) панино ( панино е сандвич ) фокачела или какъвто си избереш, там пише всеки панино, как се казва:)) на мен фокачелата най ми харесваше:))
лек ден!



Ти винаги ме засипваш с интересна и полезна информация!:)
Разбираш от мода, пътуваш до Италия, оправяш се с поръчките...Интересна работа:)
Благодаря ти, че следиш блога ми
Поздрави!


нямах избор, трябваше да го науча италиянския и що годе го знам, тоест знам го добре може да се каже, оправям се там без никакъв проблем, а за модата е дълга тема....

пп. аз те питах къдее този бар който работи до толкова късно в италия, не се замислих, че може да си се прекачвала. да, тези около летището са денонощни, повечето заведения имам предвид, причината ти е ясна, но в градовете затварят рано. а летищата са извън градовете, поне на няколко километра извън града, както и да е...
ти на Малпенса ли се прекачва, това е едно от летищата в милано?
цитирай
26. анонимен - Знам че няма да ми се запази комен...
20.07.2011 10:50
анонимен написа:
Знам че няма да ми се запази коментарчето..ама да се облекча и тука...
Абе "ун кафе лунго"..яла батко те черпавам с ун шут в муцуната..лунгур...
Голям италианец се извъди.......


ако си от софия, в което силно се съмнявам дори, ще ти платя и таксито до нас, да дойдеш да ме почерпиш по бързо.
цитирай
27. kite333 - Ди тука има почти прецеденти
20.07.2011 15:36
анонимен се кара с анонимен :)))
Ма как ги докарваш така хехехехе
цитирай
28. ddiaries - :)
20.07.2011 15:40
виждаш ли какви неща стават в този блог, Кити:)

Следва продължение:)
цитирай
29. ddiaries - здрасти, аз съм този който ти каза, ...
20.07.2011 15:40
анонимен написа:
ddiaries написа:
анонимен написа:
здрасти, аз съм този който ти каза, че банският ти е стар модел, говоря за розовия..))
когато имам време, ще ти напиша, как да си поръчваш на италиянски най елементарните неща, защото това кафе американо е пълна помия, а явно ти си искала дълго еспресо....защото там кафето е максимум един пръст в чашката, нали?:)
дори съм виждал случаи които са ме разсмивали, примерно българин прави скандал, че са го излъгали и са му сипали по малко кафе за парите:)))))) паднах от смях, сериозно.
другия път кажи- УН еспресо или кафе ( без значение, ще те разберат ) лунго и ще ти го пуснат по дълго:))) а ако искаш сансвич, казваяш УН ( не уно :) панино ( панино е сандвич ) фокачела или какъвто си избереш, там пише всеки панино, как се казва:)) на мен фокачелата най ми харесваше:))
лек ден!



Ти винаги ме засипваш с интересна и полезна информация!:)
Разбираш от мода, пътуваш до Италия, оправяш се с поръчките...Интересна работа:)
Благодаря ти, че следиш блога ми
Поздрави!


нямах избор, трябваше да го науча италиянския и що годе го знам, тоест знам го добре може да се каже, оправям се там без никакъв проблем, а за модата е дълга тема....

пп. аз те питах къдее този бар който работи до толкова късно в италия, не се замислих, че може да си се прекачвала. да, тези около летището са денонощни, повечето заведения имам предвид, причината ти е ясна, но в градовете затварят рано. а летищата са извън градовете, поне на няколко километра извън града, както и да е...
ти на Малпенса ли се прекачва, това е едно от летищата в милано?



В Рим се прекачвах:)
цитирай
30. kite333 - То и това за Рим го пише ,ама какво е виновен
20.07.2011 16:04
човекът,че не е чел внимателно.С този аватар дупето ти ли да гледа постинги ли да чете - мисия невъзможна .
А и тази жега съвсем размеква ...:))
цитирай
31. ddiaries - :)
20.07.2011 16:36
aa те мъжете са така- жегата ги размеква, други работи ги втвърдяват..
цитирай
32. ddiaries - анонимен
20.07.2011 16:39
ми хайде де! Амбицирай се.

Уникално е- от малкото което видях!...абе Италия си ми харесва на мен..като цяло
цитирай
33. ddiaries - Стигааа момчетааа!
20.07.2011 17:46
Лято е, топло е, слънцето пече!:)

Трябва да ни е готино!
цитирай
34. анонимен - В Италия, колкото и да е страно и и...
20.07.2011 19:04
анонимен написа:
В Италия ,колкото и да е страно и италианския не е много разпространен език.Ползват се местните селяндурски диалекти .Единствено в Тоскана се говори на италиански
А за хингилийски ,аз за 4 год в Италия познавам само 2 души можеше да кажат нещо смислено на английски .


много точен коментар! а в южна италия, буквално не ги разбираш, какво ти говорят!
цитирай
35. анонимен - Знам че няма да ми се запази комен...
21.07.2011 01:02
анонимен написа:
анонимен написа:
Знам че няма да ми се запази коментарчето..ама да се облекча и тука...
Абе "ун кафе лунго"..яла батко те черпавам с ун шут в муцуната..лунгур...
Голям италианец се извъди.......


ако си от софия, в което силно се съмнявам дори, ще ти платя и таксито до нас, да дойдеш да ме почерпиш по бързо.


давай адреса, смелчага, "Обеля", ама коя част?
цитирай
36. анонимен - Знам че няма да ми се запази комен...
21.07.2011 09:50
анонимен написа:
анонимен написа:
анонимен написа:
Знам че няма да ми се запази коментарчето..ама да се облекча и тука...
Абе "ун кафе лунго"..яла батко те черпавам с ун шут в муцуната..лунгур...
Голям италианец се извъди.......


ако си от софия, в което силно се съмнявам дори, ще ти платя и таксито до нас, да дойдеш да ме почерпиш по бързо.


давай адреса, смелчага, "Обеля", ама коя част?


Аре бре, Фабио, какво става с адреса, купил съм ти "ун лунго италиани" и искам да ти го "подам", а да, и да те питам нещо - ходил ли си в Сицилия, вратовръзка съм ти взел от там ;)
цитирай
37. ddiaries - Я да престанете и двамата!
21.07.2011 10:44
От тук насетне ще ви трия коментарите!
цитирай
38. ddiaries - относно последния анонимен
21.07.2011 11:23
който не аз изтрих- но, да, няма как да не го давам властно (на моменти), трябва да има ред!:)
А ако някой се бори за сърцето ми- може да опитате с някое друго цвете, вместо да се заяждате и плюете взаимно.
Мъжете сте много странни!!!
цитирай
39. анонимен - Ред!!!
21.07.2011 12:34
Ди,
Мислиш ли мъжете да сме странни?
Еми нали конкуренция да има, какво сега, да ти даваме цветя, примерно, вместо да си направим дуел и да те вземе победителят?!
Ние не се заяждаме, само си уреждаме секунданти и място за дуел, че имам едно "лунго" повече :)
Той, опонентът, просто се скри, така че печеля аз! :))))
цитирай
40. dmv - ddiaries,
21.07.2011 12:50
Хубава почивка ще да е било..
Чух за някаква 2000-годишна къща и дърво пред нея с римски пехотинец,ти да знаеш нещо по въпроса?!;РР
цитирай
41. ddiaries - dmv
21.07.2011 13:52
беше весело да:)
ее ти ми видя родната къщурка!:)

А видя и дървото по което се катереше Ромео, да ми рецитира стихове на прозореца.
Преди Жулиета бях аз!
цитирай
42. babaelenica - Малеййййй, Ди! :)))
21.07.2011 20:56
Люти битки се разразяват за твоето внимание.
Подай им крайчеца на кутрето си, поне да го целунат.
:)))
цитирай
43. ddiaries - еллиии
21.07.2011 21:09
аз се правя, че не забелязвам:)
надничам тъй с крайчеца на окото, кой е останал цял и кой не е оцелял:)
цитирай
44. анонимен - скачать icq для телефона murry
11.02.2012 22:10
http://icqmobilephones.net/ - аська для телефона бесплатно
<a href="http://icqmobilephones.net/">аська на телефон</a>
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ddiaries
Категория: Лични дневници
Прочетен: 628535
Постинги: 96
Коментари: 1746
Гласове: 3052
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031